McDonald´s
Informace o franchisovém systému
Popis franchisového systému
Co znamená franšízing u McDonald’s?
Jsme přesvědčeni o tom, že výběr správných franšízantů je klíčový faktor úspěchů značky McDonald’s. Franšízant má tak jedinečnou příležitost podílet se na budování již zavedené a důvěryhodné značky. Jeho zodpovědností je každodenní provoz restaurace, národní centrála podporuje jeho podnikání formou zavedených systémů a procesů. Společně s tím zajišťuje další růst jeho podnikání.
Od všech franšízantů vyžadujeme dodržování standardů McDonald’s, zároveň jim ale jako značka poskytujeme nadstandardní služby v podobě provozní podpory, školení a tréninku na vysoké úrovni. Máme velmi kvalitní dodavatelský řetězec a přineseme vám výhody našeho národního marketingu a jedné z nejuznávanějších značek na světě.
Proč právě McDonald’s?
Je mnoho důvodů, proč se ucházet o franšízu McDonald’s:
- Zkušenosti ani vzdělání v oboru nejsou podmínkou – vše vás naučíme v rámci ročního
- V průběhu podnikání je k dispozici náš konzultant, který vám bude nápomocen při
řešení každodenních provozních záležitostí. - Nemusíte řešit propagaci značky, vše zajistíme v rámci národního marketingu,
na kterém se můžete podílet i vy. - Podpora i dalších oddělení našeho servisního centra (public relations, oddělení lidských zdrojů, provozní, finanční a manažerské poradenství).
- Banky nás považují za podnikání s nízkým rizikem a jsou ochotny financovat naše
franšízanty za velmi výhodných podmínek. - Průměrné cash flow franšízové restaurace je 8mil. Návratnost počáteční investice
je 15–20 %. - Celková investice: cca 23–25 mil, podíl vlastního kapitálu 40%
- Někteří naši franšízoví partneři jsou předními českými podnikateli.
- Využíváme moderní technologie a inovace s globálním know-how.
- Jsme lídrem našeho oboru více než půl století.
McDonald’s je atraktivní investicí, která ale přináší mnoho zásadních rozhodnutí a otázek.
Zjistěte více o franšízingu v McDonald’s!
Franchisové provozovny
113 v ČR
Obrázek provozovny systému
Informace pro franchisanty
Podpora pro franchisanty
- Provozní příručka
- Školení, trénink v provozu trvající cca 10 - 12 měsíců
- Provozní poradenství
- Manažerské poradenství
- Finanční poradenství
- Marketingová a PR podpora
- Podpora je poskytována v průběhu celého franchisového vztahu
Potřebná počáteční investice
- Celková investice: cca 23 - 25 mil Kč, podíl vlastního kapitálu 40%
- Kauce/Depozit: 15 000 USD
- Vstupní poplatek: 45 000 USD
Základní požadavky
Jaký byl měl být franšízant u McDonald’s?
- Lídr
- Vůdčí vlastnosti se vám budou hodit při řízení velkého týmu lidí.
- Velmi dobře komunikačně zdatný
- Budete komunikovat se zaměstnanci, zákazníky, komunitou franšízantů a vedením společnosti.
- Zákaznicky orientovaný
- Komunikace se zákazníky bude na denním pořádku, empatie vůči nim je velmi důležitá.
- Ochotný angažovat se v dané lokalitě
- Budete se pohybovat v podnikatelském prostředí v regionu a angažovat se v rámci společenských aktivit.
- Motivovaný k práci s lidmi
- Převážná část zaměstnanců tvoří brigádníci
- Finančně gramotný
- Základní znalosti financování podniku se vám budou hodit.
- Ztotožněný s hodnotami společnosti McDonald’s
Co očekáváme od franšízanta?
Stát se franšízantem McDonald’s určitě není pro každého. S franšízanty uzavíráme smlouvy na 20 let, a proto si chceme být jistí správným výběrem. Naše podmínky jsou velmi přísné, protože provozování restaurace vyžaduje mnoho dovedností. I když není potřeba mít zkušenosti s potravinářským průmyslem, je důležité, abyste měli odhodlání, vášeň a chuť vést své podnikání neustále dopředu, protože jako franšízant vybudujete vlastní podnik.
Základní požadavky na franšízanta
- Franchisantem může být pouze fyzická osoba (ne právnická).
- Franchisová smlouva se uzavírá na 20 let (nebo v návaznosti na délku nájemní smlouvy).
- McDonald’s provádí výběr lokality a investuje do nemovitosti, kterou následně pronajímá franšízantovi.
- Přidělení restaurace franšízantovi je plně v kompetenci McDonald’s.
- Franšízant na vlastní náklady pořizuje veškeré vybavení restaurace.
Informace o franchisorovi
McDonald´s ČR, spol. s r.o.
Radlická 740/113c, Jinonice, 158 00 Praha 5
+420 222 007 111
Kontaktní osoba pro zájemce o licenci
Monika Rousková
Více informací
Správcem osobních údajů je McDonald´s ČR, spol. s r.o. (Radlická 740/113c, Jinonice, 158 00 Praha 5). Vaše osobní údaje budou zpracovány za účelem poskytnutí podrobností o franšízovém systému McDonald´s a navázání spolupráce. Poskytování údajů je dobrovolné, je však nezbytné k dosažení výše uvedených účelů. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou k dispozici v zásadách ochrany osobních údajů na mcdonalds.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nejčtenější
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Zavedný franšízový model Fruitismo dobývá Rakousko a Německo. Jaké jsou nebližší plány značky?
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Franšízovou síť Kafec založil Tomáš Konečný na pevných základech vlastní úspěšné praxe. Sen o vlastní kavárně se díky tomu může stát realitou i pro další zájemce.
Znáte apetýt běžného teenagera? Pak víte, že postavit na tom byznys musí vyjít. A Davidovi Alešovi to s franšízou ReFresh Bistro opravdu vyšlo.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Informace zadané v katalogu dodávají samotné franchisové systémy. Před podpisem smlouvy o spolupráci by měl každý zájemce posoudit nabídku dané firmy. Redakce si vyhrazuje právo upravit informace o systémech udávaných v katalogu. V případě zjištění, že udávané informace nejsou pravdivé či neaktuální, prosíme, kontaktujte redakci.
PROFIT system franchise services s.r.o. - provozovatel Franchising.cz, informuje, že neshromažďuje ani nezpracovává informace zaslané prostřednictvím kontaktního formuláře. Všechny informace zadané ve formuláři jsou zasílány jako e-mail organizátorovi systému uvedenému v Katalogu franšíz. Uvedený příjemce, který obdrží odeslané informace, je použije s cílem poskytnout informace na zaslaný dotaz. Odeslání jakýchkoliv vašich osobních údajů je dobrovolné a organizátor systému, který obdrží kontaktní formulář, je subjektem odpovědným za shromažďování a zpracování případných osobních údajů.