Každý má své mouchy!
Majitel papírny Libor Moudrý začínal podnikat v době dospívání s našetřenými 80 000 korunami. To mu stačilo na rozvoj firmy, která dnes vydělává miliony ročně. Jak jej napadlo vložit peníze právě do výroby mucholapek? Ty zrovna v devadesátých letech patřily k výrobkům, které lidé vyměnili za různé moderní insekticidy.
Pracoval ve výrobě brněnských papíren, které po roce 1989 rušily pracovní místa a výrobu mucholapek považovali za neperspektivní. První nápady na založení vlastního podniku jej vedly spíše do výroby kartonáže, protože je to jednoduché a hojně poptávané zboží. Rozhodující slovo měla ale banka, která mladému podnikateli nedala úvěr. Mucholapky tak byly tedy spíše „láskou až na druhý pohled“ a rozhodl se změnit jejich budoucnost. Dohodl se na pronájmu strojů s odloženou splatností. Papírna mu ráda vyhověla, protože by stroje jinak musely do šrotu. Podnikat začal v rodných Židlochovicích a první roky se v malých prostorech o výrobu staralo pouhých 10 zaměstnanců, kteří do prodejen rozesílali 25 milionů mucholapek.
Mucholapky se chytly hlavně v zahraničí
Velká expanze papírny v dalších letech je pro podnikatele inspirativní v nápadu, že někdy stačí dobrý nápad přivést na ten správný trh. Tedy že i zboží, které je někde v určitou chvíli mimo trend, může čekat budoucnost jinde. Společnosti v tomto oboru se soustředily jen na domácí trh, zatímco on se rozhodl jít do světa. Za pár let později už totiž Papírna Moudrý staví vlastní prostory a rozšiřuje výrobu o přípravky nejen na samotné mouchy, ale také moly, mravence a hlodavce. Jejich cílem, kterého se zatím nepodařilo dosáhnout, jsou komárolapky.
A kouzlo samotné mucholapky? Především v tom, že její složení není nijak toxické a dokonale předvídá chování hmyzu, které se pohybuje v prostoru a vyhýbá se rohům. Další „vychytávkou“ je nalepovací pásová mucholapka na sklo, která předvídá chování much v podvečer, které jdou za světlem.
Trocha statistiky ze současnosti
V současnosti má papírna, která stále patří svému zakladateli a jedná se o ryze českou rodinnou firmu, mezi 80 až 100 zaměstnanci. Výroba, a tedy i najímání lidí souvisí s tím, jaké je léto. Delší, teplejší sezóny jsou pro ně ty úspěšnější. V loňském roce byl jejich obrat 147 milionů ročně.
Co si majitel Libor Moudrý myslí o franšízovém podnikání
Na tuto otázku nám odpověděl takto: „S franšízingem se ve svém oboru podnikání moc nepotkávám. Její výhodu vidím v tom, že umožňuje rozjet byznys se „zajetou recepturou‘‘. Myslím, že je důležité si v něm hned na začátku sjednat jasná pravidla.“
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 1993 využila mezery na trhu a založila značku La Marque. Více jak 27 let tak Michaela Vlčková pomáhá ženám vybírat to správné spodní prádlo.
Jaké byly začátky před 20 lety a jak se podniká dnes prozradila Hana Raková, jedna ze zakladatelů laserové estetické dermatologie v České republice a majitelka kliniky Esthé.
Podnikání v oblasti gastronomie láká stále spoustu lidí. Ne všichni však touží po otevření klasické restaurace. Chtějí se vydat cestou bistra nebo kantýny.
Cestovatelský vyhledávač Kiwi.com patří po více než 5 letech mezi 10 největších prodejců letenek na světě. Lze jeho úspěch napodobit? Vyplatí se dnes ještě začít podnikat v cestovním ruchu? Poradíme, jak bojovat s rostoucí konkurencí.
Trend zdravého stravování každým dnem sílí nejen v České republice. Prozradíme vám, co je vůbec nejnáročnější při podnikání v této oblasti, a co všechno je třeba zařídit před startem.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Máte rádi přesnost a pořádek v číslech? Právě to může být start vašeho nového franšízového podnikání se Synergy Stocktaking.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI